Alla inlägg den 11 oktober 2007

Av Sara - 11 oktober 2007 13:05

Har idag varit iväg till skolan i Uppsala där vi hade ett seminarium om läkemedelsadministration. Inom psykiatrin är ju läkemedelsadminitreringen lite annorlunda än inom den somatiska vården. Ofta handlar det om tvångsmedicinering osv.. Rätt intressant faktiskt, eftersom vi har 2 st i klassen som aldrig satt sin fot inom psykiatrin och att få ta del av deras tankar kring detta med medicinering inom psykiatrin..


Nåväl, de som känner mig vet att jag är en stark motståndare till snö och vinter.. Höll på att bryta ihop i bilen på vägen hem när jag upptäckte dessa vita små förbenade flingorna i luften.. Måste det bli vinter i år igen? Som tur är så kom det i perioder, och här hemma är det nån form av snöblandat regn som kommer.. Jag kan ta regn, rusk och blåst i 6 mån, bara jag slipper snö.. Dessutom hade jag, sittandes i bilen med sommardäcken på, ett minne av att det sas att det skulle komma ett rejält snöoväder där Västmanland och Uppsala kunde vara delaktiga.. Oj, vad roligt det var att sitta där i bilen med sommardäck och knappt plusgrader ute, och så ser man snöflingor.. Jaja, om jag kör fort så kommer jag fortare hem.. Inte särskilt logiskt egentligen, men när det gäller snö och mig så är ingenting logiskt.. Å hem kom jag, utan att träffa på snöovädret..

Ovido - Quiz & Flashcards