Alla inlägg den 26 augusti 2009

Av Sara - 26 augusti 2009 14:06

Jaha, låg ju i soffan å hade det allmänt bra i mådagskväll då jag tittade på Män som hatar kvinnor.. Å den var precis lika bra som boken.. Annars brukar ju filmer ha en konstig egenskap att vara sämre än böckerna dom bygger på.. Men så icke i det här fallet.. Ser redan framemot när film nr 2 och 3 kommer på bio..


Apropå bio så är det vad som sker ikväll.. Ska gå på premiären av Beck tillsammans med D, och jag hoppas att den är precis lika bra som alla andra Beck-filmer.. Fast tyvärr har den här fått dåliga recensioner, så jag går dit helt utan förväntningar..

Igår fick jag ett telefonsamtal av ÖNH-mottagningen som hade en akuttid åt C.. Hennes familjeläkare skrev en remiss dit i vintras för problem med halsfluss, och nu fick hon då äntligen komma.. Det var ta mig tusan det snabbaste läkarebesök jag varit på.. Vi hann inte ens anmäla oss så kom läkaren ut å ropade upp oss.. Satt där inne i max 10 min å på den tiden hann han undersöka C, samt ge info om operation.. För visst blir det borttagning av halsmandlar för hennes del.. Det var inget att ens orda om.. En väntetid på ca 6 mån, men jag förklarade för läkaren att det får vara en väntetid på 1 år för min del.. Bara jag vet att det kommer att ske någongång, för det är sååå himla drygt för alla när hon drar igång med sin halsfluss..


Btw, så var jag på ansiktsbehandling för första gången igår.. Fick ett presentkort av D när jag fyllde år, och igår var det då dags.. Så otroligt skönt så det går inte att beskriva.. Så nu är jag lika len som en bebisrumpa i ansiktet..


See u!!

Ovido - Quiz & Flashcards