Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 15 januari 2009 20:12

Tyvärr finns inte våran kanin Pripps hos oss längre.. Han bröt sitt högra framben idag, och beslutet togs att avliva honom.. Både jag och barnen gråter, och det känns inte så lätt just nu..


Tack för den tiden du fanns i vårat liv, Pripps!!!

Av Sara - 15 januari 2009 17:40

Har precis bokat en resa till Sälen för hela familjen.. Jag som aldrig har stått på ett par skidor.. Slutar väl med ett benbrott eller nåt i den stilen.. Men jag har hört att det åker en massa skotrar i backarna hela tiden, så det borde ju inte vara ngn större fara över att jag ska bli liggandes..

Av Sara - 13 januari 2009 21:17

å dessutom i ngt så oerhört vackert som en parfym.. Det finns en parfym som jag verkligen vill ha.. Ed Hardy for Women.. Det luktar gudomligt gott.. Tyvärr är den slut överallt, även hos grossisten.. Men den kommer eventuellt att komma in igen nästa vecka.. Och då SKA jag köpa den.. Kostar visserligen 650:-, men det är den värd..

Av Sara - 9 januari 2009 21:23

Hoppas ni (Malin, Jessica och Jenny) har ngt roande att läsa i natt..

Önskar er en bra natt, så syns vi imorron kväll..

Av Sara - 9 januari 2009 14:33

Det finns inte många saker som är så irriterande som att ha nackspärr.. Snart hugger jag av mig nacken.. Det gör så jävla ont, och jag har väl aldrig behövt vrida på nacken så många ggr som idag.. Nej, nackspärr och magsjuka är 2 saker som jag inte förstår varför det ska finnas.. Sen är det ju så många andra saker som jag inte heller förstår varför det finns, men det har inte drabbat min familj inom dom gångna veckorna..

Av Sara - 7 januari 2009 17:30

Så var då urval 2 klart inför vårens antagning.. Efter urval 1 stod jag som reserv 43 på Barn- och ungdomsvubben, och nu står jag som reserv nr 6.. det finns alltså en liten möjlighet att jag kan få ett samtal om någon vecka där jag blir erbjuden en plats på Karolinska Institutet i Solna.. Och då tackar jag ja.. Har ju läst psykiatrivubben på halvfart under 2 år (har bara D-uppsatsen kvar som jag skriver nu) samtidigt som jag jobbat heltid, så jag är helt övertygad om att jag även skulle klara av den vubben..

Av Sara - 7 januari 2009 08:47

Sedan strax före jul så har min arbetsplats varit drabbad av influensa.. Alla har trillat omkull, och det har ringt personal dagligen och sjukanmält sig.. Jag har av ngn förunderlig anledning inte blivit smittad, tills igår.. Ont i kroppen, frossa osv.. Så nu är det min tur att vara hemma och vara sjuk.. har sjukanmält mig idag och imorron.. Sen är jag ledig på fredag, så jag har en förhoppning om att jag kommer att kunna jobba på lördag som vanligt..


Dessutom måste jag ringa till min nya arbetsplats och höra om mitt schema är klart.. Där kommer jag få lägga mitt eget schema, men den första tiden så får jag tilldelat mig ett schema..

Av Sara - 5 januari 2009 08:48

Nu har jag äntligen målat klart i C´s rum.. Tyvärr tog jag inga förebilder, men tapeten som satt där inne var en flammig blå tapet á la 90-tal, och sen en fet bård på mitten..


15 timmar tog det totalt, och idag har jag rätt ont i kroppen måste jag medge.. Men C blev glad och det är huvudsaken..


På korten så är inte rummet riktigt iordningställt..

Ovido - Quiz & Flashcards