Alla inlägg under december 2008

Av Sara - 12 december 2008 21:54

Nu har jag stått i köket i 6 timmar å fixat julgodis o en del bakverk inför julen.. Det som var tänkt att bli en mysig stund tillsammans med barnen visade sig bli en mysig stund för enbart mig.. Barnens intresse var måttligt måste jag säga, men nu har jag iallafall fixat det som ska fixas.. Nej, nu ljög jag.. Jag har lussekatter kvar att fixa, men det orkar jag inte ställa mig och göra nu.. Får ta det på söndag när jag kommer hem från jobbet..

Av Sara - 9 december 2008 05:50

Hoppsan, så det kan bli..

Guitar hero gav mig mersmak, så igår åkte jag och A och köpte world tour.. Å gud så roligt det är.. Så igår hade jag och M en konsert.. Han på trummor å jag på gitarr...

Av Sara - 7 december 2008 17:07

Idag när vi var och storhandlade på Maxi så sålde de Guitar Hero för en otrolig bra summa.. Så då tittade jag bedjande på M, och så la vi ett i kundvagnen, efter en hel del ifrågasättande från M.. Väl hemma så har ju vi andra inte fått lira så mycket, utan det är mest M som står och leker rockstjärna..

Is

Av Sara - 3 december 2008 22:48

på bilrutan brukar ju inte vara ngt större problem att få bort om man har en isskrapa..


Gissa hur glad jag blev när jag, efter jobbet, kom ut till en iskall bil med alldeles isiga rutor.. Gissa sen hur jävla glad jag blev när jag upptäckte att det inte fanns en isskrapa i bilen? Och gissa oxå hur jävla munter jag lät när jag ringde till M och fräste: Var i helvete är isskrapan? Och fick till svar: Hoppsan, den ligger här hemma på elementet i hallen.. GRRRR!!!!


Det tog tid att komma hem från jobbet.. Och gissa vem som fick en ilsken blick när jag klev innanför dörren?

Av Sara - 2 december 2008 08:04

Igår var vi på julfest i F´s klass.. Å är det nånting som jag inte gillar så är det alla dessa påtvingade saker som alltid ska ske runt och kring terminsavslutningar.. Det ska vara julfester, luciafester, fikakvällar osv osv osv.. Jag har absolut ingenting emot att gå på såna saker, men det vore hemskt skönt om jag själv fick välja om jag ville gå eller inte..

Visst, jag har en möjlighet att stanna hemma, men risken är väldigt stor att mina barn blir ledsna om jag väjer att stanna hemma..


Känner ibland att jag nog är den enda föräldern som inte uppskattar sånt här, men jag står för det..

Ovido - Quiz & Flashcards