Alla inlägg under januari 2008

Av Sara - 13 januari 2008 05:59

Det var superroligt i fredags.. Träffade ngr av mina jobbarkompisar på after worken vid 17-tiden.. Satt där och drack fram till klockan var 19,30 då vi skulle möta upp resten av folket utanför bowlingen..


Tyvärr så förlorade vi, men det är sånt man får leva med..


Efteråt så var det krogen som gällde, och jag var med en ut kort sväng, men när vi skulle byta krog efter 10 min inne på en annan så orkade inte jag mer.. Av ngn anledning så får jag ont i huvet när jag dricker, och detta trots att jag fortfarande är påverkad.. Och så blev det även den här gången.. Så M hämtade mig, så jag slapp åka buss hem.. Hemma tog jag febern, och precis som vanligt så hade jag även feber (38,2).. Nån som har en teori om varför jag får feber när jag dricker?

Av Sara - 10 januari 2008 14:33

Så har man då sjukt barn här hemma, men jag vet inte riktigt än vad det är för sjukdom som gästspelar här..

Var iväg till Uppsala idag för att skriva psykiatritenta, och på väg hem skickar F ett sms om att hon har ont i magen och huvudet. Redan imorse klagade hon över huvudvärk, vilket resulterade i att hon fick en Ipren.. Skickade ett sms tillbaka om att hon skulle säga till en fröken att hon skulle gå hem, men strax efter att jag skickade sms´et så ringde jag upp henne på mobilen istället.. Då berättar hon att hon hade sagt till en fröken att hon ville ringa hem för att hon mådde dåligt, och fröken hade nekat henne det. Tack och lov att hon hade mobilen med sig.. Jag flög i taket, talade om för henne att hon skulle gå hem och ringde direkt till skolan och bad att få prata med en ansvarig fröken (de är flera stycken).. Förklarade för den fröken jag pratade med att F blivit nekad att ringa hem, och talade också om att jag tagit beslutet att skicka hem F direkt.. Min dotter ska inte behöva vara kvar i skolan när hon mår dåligt..


Väl hemma möts jag av en trött dotter som ligger i sin säng.. När jag sen gick till affärn, så pratade jag med en mamma till en klasskompis till F som jobbar där, och det visade sig att även hennes dotter och en till hade gått hem från skolan med samma symtom..


Så nu återstår att se hur detta utvecklar sig..



Av Sara - 9 januari 2008 08:34

Så var det äntligen riktig vardag igen.. Barnen har precis gått till skolan, och ett lugn har lagt sig.. Ett lugn som inte infunnit sig på 3 veckor.. Det har märkts på barnen att de varit hemma för länge, och inte aktiverat sig som de brukar göra tex på sommarlovet.. Det har bråkats, retats, slagits till tusen den sista veckan.. Ska bli skönt med lite vanliga rutiner igen, även om barnen inte är direkt överlyckliga att skolan börjat igen.


Själv sitter jag och pluggar till min psykiatri-tenta imorron.. Det är en hel del sjukdomar som ska sitta i huvet, medicinering, olika terapi-former och när dessa är lämpliga osv osv osv..


På fredag är det dags igen för utgång med jobbet.. Vi har utmanat den avdelning vi ör närmast i bowling. Chefer och arbetskamrater ska med, och det ska bli otroligt roligt.. Jag ska träffa ngr av mina närmaste kollegor ngr timmar innan bowlingen på after work.. Äta, dricka och bara ha det roligt..

Av Sara - 7 januari 2008 14:10

Redan igår började jag känna ett väldigt tryck över bihålorna, men tänkte inte så mycket mer på det (hur lätt det nu är med ett konstant tryck över skallen)..


Gick glad i hågen till jobbet idag, och väl där så känner jag hur otroligt febrig jag känner mig.. Hade dock ingen feber, men ändå en sjukdomskänsla i kroppen.. Fortfarande med trycket över bihålorna.. När klockan var 12 och jag gick på lunch, så bara kände jag att det inte gick längre.. Värkande bihålor, sjukdomskänsla och sen en tjockhet i näsan som gjorde att jag lät som om jag var dunderförkyld.. Så jag ringde till M och frågade om han kunde hämta mig, för jag är inte kapabel till att åka bussen hem.. Har nu sagt att jag är hemma och sjuk imorron också, så får vi se hur det blir på onsdag.. Gud så roligt.. *not*


Försökte få tag på vår avdelningsläkare för att höra om hon kunde skriva ut Rinexin, men hon var på lunch när jag gick hem.. Så nu måste jag ringa till FLM och be de att skriva ett recept på Rinexin för vanliga näsdroppar hjälper inte mer än för 30 min..

Av Sara - 4 januari 2008 14:53

Nu har vi äntligen fått tag på ett Nintendo Wii.. Har ringt runt till varenda butik i hela Västerås, och det har varit slut överallt.. Men av en slump så hittade jag en liten nätbutik på Internet som låg i Västerås.. Ringde dit och hörde om de hade en konsol hemma och om vi kunde få åka dit och hämta den.. Så M svängde förbi på väg hem från jobbet, så nu ska jag gå ner i vardagsrummet och spela tennis...

Av Sara - 2 januari 2008 08:07

Vilken svordom använder du mest?

Helvete och sen ett kvinnligt könsord slinker ofta ur min mun



Äger du en iPod?

Nej


Vilken tid är din väckarklocka inställd på?

05:30


Hur många resväskor äger du?

Ingen


Använder du flip-flops?

Började i somras, men pinnen mellan tårna får inte vara av plast för då får jag skavsår



Var köper du dina matvaror ifrån?

Ica


Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Tar mycket hellre


Vilken var den senast filmen du såg?

På bio var det Bee Movie och hemma var det Lockpojken



Du är ledig. Umgås du helst med en hel barnfamilj eller med en vän?

Det beror på..


Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa då?

Ny soffa, en till bil


Har någon någonsin kallat dig lat?

Ja



Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej



Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Ingen aning


Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Har ingen så där som jag tycker är bäst


Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Nej


Vad åt du till middag senast?

Köttbullar och stuvade makaroner



Använder du huvtröjor?

Ja


Kan du vissla?

Ja



Vem var den senaste som ringde dig?

Det var nog min syster



Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?

Kan inte åka nånting pga illamående


Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?

Absolut



Vilket riktnummer befinner du dig i?

021



Tittade du på tecknat när du var liten?

O ja


Hur många syskon har du?

2 lillesystrar (22 och 25 år)



Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Rätt stort


Är du blyg inför det motsatta könet?

Nej, inte direkt


Vilken film kan du alla replikerna till?

Ingen


Äger du några band t-shirts?

Ja



När flög du senast?

I somras till Turkiet



Hur många stolar står runt ditt köksbord?

6 st



Läser du för skojs skull?

Yes



Pratar du några andra språk?

Engelska


Diskar du din egen disk?

Det gör diskmaskinen



Har du gråtit offentligt?

Absolut


Har du en stationär dator eller en laptop?

En laptop som används som stationär


Försöker du alltid att lära dig nya saker?

Ja, oftast


Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Nej



Vill du just nu göra några tatueringar eller piecingar?

Har ännu inte tagit mod till mig att tatuera mig i svanken, men jag vill


Kan du kasta macka?

Ingen aning.. Det var ett tag sen



Har du någonsin varit på Jamaica?

Nix


Vad har du med dig in på bion?

Popcorn eller godis och något att dricka.


Vem var din favoritlärare och varför?

Min SO-lärare i högstadiet. Hon var snäll, omtänksam, trevlig, rättvis



Har du dejtat någon av en annan religion?

Ja, tillhörande en annan religion men inte troende



Vad har du för väder?

Mörkt fortfarande, men lite snökladd ligger ute sen igår


Har du en favoritblogg?

Har flera



Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Har läst på folkhögskola och där var det nog naturkunskap



Gillar du att flyga?

Nej, men det är ett ont måste



Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Trygghet



När sov du senast på golvet?

Minns ej


Vilken är din favoritdrink?

Dricker inte drinkar, utan bara cider


Vilken är din mammas hemstad?

Bergvik



Vilken är din pappas hemstad?

Söderhamn



Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

7



Är dina dagar fullbokade och stressade?

Inte stressade, men det händer en hel del


Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

Inte direkt i trubbel


Vilken är din favoritfrukt?

Vindruvor och clementiner



Hur gammal blir du nästa födelsedag?

33 i juli



Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Nej


Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Jo, det är jag



Tror du på liv på andra planeter?

Njae


Vem var den sista personen som gjorde dig arg?

En patient, eller inte direkt arg men irriterad


Tror du att Gud är man eller kvinna?

Ingen aning



Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?

Både och



Vad var det senaste du åt?

En knäckemacka med tomat, gurka och paprika på



Hur valde dina föräldrar ditt namn?

Jag vet faktiskt inte.


Gillar du senap?

Ja, gärna sötstark



Vad säger du till själv när allt känns svårt?

Men för helvete. Sluta nu.



Skulle du någonsin hoppa fallskärm?

Nej



Vilken karaktär från en film påminner mest om dig själv?


Vet inte


Har du någonsin köpt något från eBay, vad var det senaste i så fall?

Nix



Tycker du om att krama folk?

Ja



Skulle du säga att du är trendig?

Nej, det vet jag inte



Äger du en digitalkamera?

Ja, vi äger två



Vilka kändisar har du blivit jämförd med?

Juliette Lewis har jag fått höra att jag är lik, och dessutom av Amelia Adamos yngsta son.. En riktig godbit måste jag säga att han är. Den lever jag länge på *ler*


Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?

Ja, det kan det göra



Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?

Ingen aning



Vad är du allergisk mot?

Nicke



Får du dåligt samvete efter du ätit kött?

Nej


Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?

Joakim



Vem av dina bloggisar vill du helst veta allt detta om?

Den som orkar ta sig igenom listan

Av Sara - 1 januari 2008 18:44

Var ju tvungen att kolla min besökstatistik för året som varit, och augusti var den månad som hade flest besökare, nämligen 988 st.. Strax efter kom juli med 935 besökare och sen januari tätt inpå med 921 besökare..


Tittar man dagsmässigt så var det 7 juli som drog mest folk, 196 st läste min blogg den dagen.. 

Den dag som drog mest folk efter det var 16 januari, med 162 besökare..

Ovido - Quiz & Flashcards