Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Jag lever

Av Sara - 25 oktober 2010 13:55

i allra högsta grad, men har inte speciellt mycket tid över till att blogga.. Dagarna går åt till att roa gullegrisen Melvin, å allt vardagligt som oxå måste göras.. Dagarna är ju inte så spännande, består mest av amning, matning (vilket går som en dans, Melvin gapar så fort han ser en sked eller en nappflaska), vagnpromenader, leka, mysa med mina andra barn, träffa Melvins pappa osv osv osv.. Men det duger alldeles förträffligt åt mig.. Är inte ett dugg sugen på att börja jobba, även om jag vid ngr tillfällen längtat efter att kunna få dricka kaffe i lugn och ro med bara vuxna omkring mig.. Men min tid kommer ;)..


Tror att det börjar bli dags för omgång nr 2 med Heracillin.. Efter min pedikyr i Turkiet för 1,5 månad sen så har tån varit infekterad, men envis som jag är så tyckte jag att jag skulle kunna fixa det själv.. Men det gjorde jag inte, och till slut var det bara att inse att jag behövde mer hjälp än jag själv kunde bistå med.. Å då blev det 10 dagar Heracillin.. Tån blev bättre, men nu börjar det på att bli infekterat och varigt igen.. Så jag får krypa till korset igen, och börja knapra i ytterligare 10 dgr.. Fick nämligen 2 omgångar utskrivet, så det är bara för mig att gå till Apoteket.. Tyvärr får jag ju en annan trevlig åkomma på köpet när jag äter pc :)


Nej, nu är det nog dags för knubbsälen (9.3 kg å 4 mån ger smeknamnet knubbsäl) att vakna.. Han sover ju lika illa som sin pappa, 30 min/omgång tycker han räcker.. Å jag kan inte för mitt liv fatta att ngt som sömnmönster kan gå i arv.. Dessutom har han ju börjat knorra nattetid oxå, mer än vanligt, men det hoppas jag är en övergående period.. Jaja, så länge jag orkar stå på mina ben så ska jag inte klaga på trötthet..


  

 
 
Monica R

Monica R

25 oktober 2010 21:40

Tipsar som alltid o Trevis- ta dom tillsammans med penicillin och du slipper svampen som alltid kommer efter! kram Monica R

http://mitttvatusentiomedbilder.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards