Alla inlägg den 22 februari 2009

Av Sara - 22 februari 2009 14:54

Har nu varit på mitt nya arbete i 1 vecka, och jag trivs superbra.. Visst, det är en helt annan värld än psykiatrin, men det känns så skönt att få möta patienter som är glada och som vill leva.. En ganska stor kontrast mot att i 2,5 år ha jobbat med människor som mått dåligt och velat dö..

De personal jag mött hitills är bra, och idag hade vi jättetrevligt vi som jobbade.. Skrattade och skojade.. Den här veckan har jag haft medicinpatienter, och nästa vecka tänkte jag prova på att ha kirurgpatienterna.. Är ju just nu på en observations-avdelning med 24-timmars vård som tillhör akuten, så det blir snabba möten, men det är ju sånt jag gillar.. Hellre 24 timmars observationstid än 4 veckor som det var ofta på förra jobbet..

Ovido - Quiz & Flashcards