Direktlänk till inlägg 23 mars 2009

Barnen vet

Av Sara - 23 mars 2009 20:31

Var in till Västerås idag och skrev på mitt hyreskontrakt.. Banken har godkänt M när det gäller att ta över mina lån, så nu återstår att han även ska ta över min del av billånet.. Nu ska det skrivas en massa papper, olika abonnemang ska övertas som jag inte behöver, jag ska fixa ny telefon å nytt bredband, göra adressändring etc etc.. Det är en hel del saker som ska fixas.. Känns som varje ledig tid kommer gå åt till att skriva dessa papper..


När jag kom hem från stan så samlade vi barnen och satte oss ner för att berätta.. Det blev en del tårar från både barn, mig och M och ungefär 1000 frågor.. Vi försökte att besvara deras frågor, och förklarade också hur de kommer att vara hos mig.. Var väldigt noga med att förklara att de alltid är välkomna till mig, och att de får ringa mig vilken tid på dygnet som helst..


Mycket funderingar hos mig har varit hur jag ska ha råd att köpa de möbler jag kommer behöva.. Visst, en del saker kommer jag ta med mig härifrån, men vissa saker kan jag inte ta med såsom säng och köksmöbler.. Men som en gåva från himlen ringde min underbara mamma och berättade att hon fått tag på 2 st 90-madrasser å en sänggavel.. Tack så hemskt mycket mamma.. Jag vet att du kommer ställa upp så mycket du bara kan med allt.. Och du ska veta att din hjälp är ovärderlig..


Å, herregud.. Här kom precis min snart x-man in i sin polisuniform som de fick på skolan idag.. Det var nog den näst största skratt-attacken jag fick idag.. Jag formligen skrek rätt ut, och vek mig av skratt.. Stackars M såg helt chockad ut.. Han vet ju den svaghet jag har för just poliser, och det var väl kanske inte ett asgarv han hade väntat sig..


Fick äran att prova uniformen, så nu har jag patrullerat runt här och lekt polis, och kommenderat folk hit och dit.. Nej, ingen vacker syn att se mig i polisuniform.. Håller mig till mina landstingskläder istället, även om inte det heller är ngn större skön uppenbarelse..


Kort och gott, den här dagen har nog varit den bästa dagen sen beslutet om skilsmässan togs..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 augusti 2011 21:12

Har precis anmält mig att testa en ny bilbarnstol, AKTA Graco BeLogic.. För er som också är sugna på att testa den så kan ni gå in på http://smartsontestpilot.se/belogic/bli-testpilot/..   Lite info om stolen.. AKTA GRACO BeLogic är en bakåtvä...

Av Sara - 14 augusti 2011 14:17

Här är det värsta sjukstugan just nu.. Först ut var Alexander i onsdags med 40 graders feber å ryggont.. Sen kom Melvin i fredagsnatt med 40 graders feber, och nu är det min tur med tvärtjock hals, näsa och bihålor.. Jag är nästan död, känns det som....

Av Sara - 5 augusti 2011 18:22

Alltså, det här går inte längre.. Jag är urusel på att blogga :).. Det har gått 2,5 månad sen mitt senaste inlägg.. Å ja, vad säger man om det..   Har iallafall haft en helt underbart skön sommar med besök i Gbg och sen hemmaplan, mycket bad osv ...

Av Sara - 24 maj 2011 09:42

Vid mitt sista inlägg använde jag mig av rubriken skamligt, eftersom det hade gått så lång tid sen jag bloggade sist.. Å dessvärre måste jag nu åter igen använda mig av samma rubrik.. Det är helt sjukt vad tiden går, och jag får liksom inte riktigt i...

Av Sara - 20 februari 2011 10:22

Det här är sjukt, men jag har inte bloggat på länge.. Så länge att jag tom hade glömt bort mitt eget lösenord :).. Då är det verkligen illa.. Men tiden finns inte längre, eller jo, om jag skulle vilja så skulle det finnas tid.. Men det är så mycket a...

Ovido - Quiz & Flashcards