Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 19 juni 2008 17:51

Har blivit utmanad av Hannah


Regler:

-Beskriv först reglerna 

-Svara på alla frågor 

-Välj ut ett antal personer som du vill ska svara och utmana dem i deras bloggar, be dem läsa din 

-Låt personen som utmanade dig veta när du svarat på utmaningen!


Fem saker som finns på din Att-göra-lista idag? (i mitt fall fanns att göra)

  • Lämna A på fritids 
  • Jobba 
  • Stanna på Stadium efter jobbet och köpa sovsäck samt underlag till nästa helgs fotbollscup, då F ska till Vansbro 
  • Köpa strumpor åt A på H&M 
  • Titta på fotbollsmatchen ikväll


Vad gjorde du för 10 år sedan? 

Jag hade ganska nyligen blivit mamma för första gången, samt att vi började planera för vårat bröllop. Försökte komma på vad jag ville jobba med, vilket sen tog mig 4 år att komma på.. Bodde i en 2,5:a på Bjurhovda i Västerås tillsammans med M, F och våra 3 katter..


Ställen du bott på?

Söderhamn, Uppsala, Vänge, Sala, Västerås, Skultuna


Fem saker du skulle göra om du var biljonär?

  • Shoppa
  • Lösa alla lån
  • Sätta undan pengar till mina barn 
  • Resa
  • Köpa en nyare bil

Personer du vill veta mer om

  • Anna
  • Jessica
  • Marie
Av Sara - 18 juni 2008 12:43

Jag är ju känd för att vara väldigt spontan av mig.. Så eftersom M jobbar i helgen, och jag är ledig så har jag precis bokat ett Kolmården-paket för mig och barnen.. 2 dgr på Kolmården, 1 natt på Vildmarkshotellet samt Tiger Tour är vad vi ska roa oss med i helgen..

Har inte varit till Kolmården på säkert 8 år, och har dessutom aldrig bott på Vildmarkshotellet (som enligt rykten ska vara väldigt fint och bra).. Längtar verkligen till lördag..

Av Sara - 18 juni 2008 08:31

Igår var min första dag som bemanningssyrra.. Ska ju jobba lite extra åt ett bemanningsföretag i sommar, och har fått ett uppdrag i Örebro.. Tog tåget till Örebro, och skulle sen försöka att hitta till det äldreboendet som jag skulle vara på.. Det slutade med att jag tog en taxi, eftersom jag helt villade bort mig.. Taxichauffören var så snäll så han visade mig hur jag skulle gå för att lättast ta mig till och från station.

Väl på plats så fick jag sätta mig in i rutinerna, så på måndag ska jag gå själv.. Det är inte mycket upplärning man får, så det gäller att verkligen kunna ta för sig. Men det känns bra, och i värsta fall får jag kontakta ngn annan sjuksköterska på en annan avdelning..


När jag sen kom hem så hade jag fått mail från ett annat bemanningsföretag som undrade om jag var intresserad av att jobba hos de i höst, så vi får se vad som händer..


Rent lönemässigt är det stor skillnad på att jobba åt ett bemanningsföretag eller åt landstinget.. På 4 pass får jag hos bemanningsföretaget ut 6000;. efter skatt och inom landstinget får jag ut hälften på lika många pass..

Av Sara - 13 juni 2008 11:10

Idag har jag varit till VC och sett till att barnen fick sin sista Havrix-spruta. Känns skönt att de har ett långtidsverkande skydd nu mot Hepatit A. Själv har jag vaccinerat mig mot både Hep A och B, men de sprutorna gav en kollega mig. M är också fullt vaccinerad mot Hep A. Hans första spruta gick VC ge utifall han skulle få en reaktion, men spruta nr 2 gav jag vid köksbordet. Barnen vill jag inte vaccinera, just iom att det är mina barn. Dock är det dags att vaccinera de igen om 2 veckor, fast denna gång är det spruta nr 2 mot TBE, fast den vaccinationskostnaden står min pappa för. Han ville att de skulle ha ett bra skydd mot TBE, eftersom de dels är hos mina föräldrar som har mycket fästingar och sen så rör vi oss en del i skog och mark, eftersom vi har Wilma.


Igår var det C´s sista dag på fritids.. Hon ska ju vara hemma hela sommaren med F, och eftersom platsen sägs upp om den inte utnyttjas på 6 veckor, så tyckte vi att det var lika bra att säga upp den till skolavslutningen. Så igår fick hon sin efterlängtade hemmanyckel, så nu övar C för fullt på att låsa upp samt låsa här hemma..


2 månader kvar till Turkiet..

Av Sara - 12 juni 2008 08:19

Så var det dags för skolavslutning.. I år är det första gången som vi inte har barnen på samma ställe, så idag är M med F i kyrkan, medans jag ska stå på skolgården och se C och A.. Tänk att om 2 mån så har jag barn som går i 5:an, 2:an och 1:an.. Ojojoj..


Ska efter skolavalutningen åka in med barnen till Västerås och fira att det är sommarlov, genom att köpa med en tårta hem och lite jordgubbar..


1. F

2. A (som inte ser alltför glad ut över att det blir sommarlov snart)

3. C

Av Sara - 8 juni 2008 13:36

Här kommer lite bilder från igår.. Tyvärr kom inte tjejerna till final, men fick varsin biobiljett som tröstpris..


1. Jag och C står och dividerar om livet

2. M och en brandmanskollega håller i presentationer av bidragen, och håller på att samtala med juryn. Bakom står F och C och väntar på att tävlingen ska börja

3. A med kusin sitter och tittar på alla bidragen

4. Presentation pågår av något bidrag

5. Jag, min pappa, A, min systerdotter samt M´s brorson applåderar för fullt

6. Tjejerna dansar

7. C

8. F

9. På väg hem

10. Ett tröstdopp

11-14 Hoppa studsmatta



Av Sara - 7 juni 2008 10:05

Äntligen är det helg igen.. En efterlängtad helg.. I torsdags jobbade jag 6,45-21,45 för att sen jobba ett dagpass igår igen.. Var måttligt trött när jag kom hem igår efter jobbet..


Idag är det jippo här i byn med bla en talangtävling för de som bor här.. 9 uppträdanden ska det bli, varav F och C ska vara ett av dom.. De ska dansa, och har nu tränat i ngr veckor inför detta.. Har bjudit hit mina föräldrar och mina svärföräldrar, så det blir fullt hus här efter talangtävlingen.. Återkommer senare med resultat för tjejerna, samt lägger in lite fler bilder.. Här ser ni ett par nervösa tjejer ngr timmar före uppträdandet..

Av Sara - 3 juni 2008 17:29

Tänk vad en pool har dragningskraft.. Har nu 2 av mina egna barn hemma samt ngr av gatans barn här, vilket ger totalt 8 barn.. 8 barn som badar och plaskar i poolen gör att vi nog måste fylla på lite vatten i kväll.. Men huvudsaken är att de har roligt iallafall..


 *** uppdatering ***

Nu har vi fyllt på poolen igen, samt gått en sväng till affärn och köpt glass.. C tog med en granntjej som bor snett mittemot oss, och så traskade vi iväg.. Jag mår verkligen bra att ta små promenader tillsammans med min familj och även att ngn av barnens kompisar följer med.. Passade också på att köpa ett sverige-set till A på affärn för 99:- vilket inkluderade tröja, shorts och en fotboll, så nu är alla barnen ute och sparkar boll hos granntjejen.. M har dragit ut och sprungit en vända, och själv sitter jag här och bara mår förträffligt bra.. Ska snart avnjuta en av många blåbärsmuffins som F bakade idag, efter att hon såg ett recept i nya numret av Julia..

Ovido - Quiz & Flashcards