Alla inlägg den 17 december 2006

Av Sara - 17 december 2006 08:57

Igår höll jag på att göra julgodis. Gjorde mozartkulor, knäck och kola. Bakade också en omgång med saffransmuffins och idag ska jag fortsätta med att baka mandel-lussebullar.

Tänk att det är en vecka kvar till julafton.. Helt otroligt.

Ha en trevlig tredje advent!!
32 dagar kvar till examen


-----------------------------
En liten utmaning igen...

10 FÖRSTA:
Första bästa kompis: Sara
Första bil: Sen jag fick körkort är det min älskade blåa Volvo 740, som nu börjar närma sig slutet på sitt liv hos oss. Annars var allra första bilen en senapsgul Mazda 626 -81.
Första kärlek: Jag minns inte, men det var iallafall ngn av killarna i klassen.
Första husdjur: Mina undulater Karin och Molle
Första semester: Utan föräldrar till Grekland i 8 veckor när jag var 10 år.
Första jobb: Hjälpreda på Statoil som liten och sen Akademiska Sjukhuset i tonåren.
Första köpta skiva: Ingen aning
Första riktiga kärlek: Daniel
Första piercing: hål i öronen när jag var 12
Första konsert: på Carola med en kompis och hennes pappa

9 SISTA:
Sista alkoholdrycken: måste ha varit ett glas vin förra helgen
Sista bilfärd: till C´s luciatåg i onsdags
Sista filmen du såg: ser nästan aldrig på film, men det måste ha varit Skarpt Läge
Sista ringda telefonsamtal: till mamma igår kväll
Sista bubbelbadet: Det måste ha varit på Malins möippa i maj
Sista spelade cd: Har inte lyssnat på en hel cd, men jag lyssnade på gamla 80-talshiten "I was lucky" med So What sist igår.
Sista kyss: igår
Sista gången du grät: Oj, det kommer jag inte ihåg.. Jo, det var nåt program med Oprah Winfrey å Bon Jovi var gäst.. Då grät jag lite smått för att det var så mycket fint han gjort för barn.
Sista måltiden: lasagne och bröd igår kväll

8 HAR DU NÅNSIN:
Dejtat en av dina bästa kompisar? Nej
Blivit arresterad? Nej
Blivit kär vid första ögonkastet? Ja
Varit på tv? Naturligtvis
Fått ditt hjärta krossat? Ja
Haft ett one night stand? Nej
Busringt till nån? Ja

6 SAKER DU GJORT IDAG:
1. Släppt ut Wilma så hon fick morronkissa
2. Sov till 8.30
3. Sagt åt M att ringa till tränaren för ishockeyskolan
4. Gjort frukost till A
5. Druckit kaffe
6. Svarat på mejl

FYRA PERSONER DU KAN BERÄTTA ALLT FÖR:
Oj, 4 st.. Nä, så många finns det inte.. Det finns bara en och det är min underbara Malin.

FEM SAKER DU VILL GÖRA INNAN DU DÖR:
1. vinna mycket pengar på lotto
2. resa utomlands med M och barnen
3. få umgås med mina barnbarn
4. resa utomlands med bara M
5. vet inte

EN SAK DU ÅNGRAR:
Att jag inte åkte iväg till USA ett år som au pair

Ovido - Quiz & Flashcards