Alla inlägg den 16 augusti 2010

Av Sara - 16 augusti 2010 10:20

Har haft en jättebra helg uppe i Söderhamn.. Trevligt att träffa släkten, och även få visa mina barn vart jag tillbringat många av mina somrar.. Vi har även besökt min farfars, farbrors och gammelfarfars gravar..

  


Innan vi åkte hem igår så blev det ett stopp på Stenö havsbad, där Melvin fick ta sitt första dopp, iallafall av fötterna, och han skrek inte  .. Bådar gott inför den kommande Turkiet-resan.. Sen blev det ju Dollarstore, vilket blev lite dyrt, men det behöver vi inte prata om..

   


Jag har införskaffat världens bästa grej, en bumbostol till Melvin.. För er som inte vet vad det är, så är det en stol som hjälper barnen att sitta bra innan de kan göra det själva.. Å ja, den är tillverkad i samarbete med barnläkare, ortopeder etc så att den inte ska belasta eller skada barnen på ngt sätt.. Så nu behöver ingen hetsa upp sig över att jag använder saker, innan Melvin själv kan vissa saker..

  


Å nu är lill-killen 2 månader.. Han börjar vara med mer, vill se en massa, ler och skrattar för fullt, klarar av att ligga vaken i vagnen utan att skrika (dock måste den röra sig annars protesterar han direkt), babygymmet blir roligare och roligare att ligga under, han sover längre stunder i sin säng nattetid (dock bara på mage, rygg funkar inte alls).. Det märks verkligen att han blir större, min gosegris..

  

Ovido - Quiz & Flashcards